Asiakkaiden luottamus Tapio-konsernin palveluun on erinomaisella tasolla
10.3.2025
Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan Tapio-konsernin asiakkaat arvostavat etenkin henkilöstön asiantuntemusta ja osaamista, tilaamisen ja sopimisen helppoutta sekä toiminnan vastuullisuutta.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä Tapio-konsernin tuottamiin palveluihin kartoitettiin jälleen Tapion asiakastyytyväisyystutkimuksessa viime marras- ja tammikuun välisenä aikana.
Tutkimus kertoo asiakkaidemme olevan tyytyväisiä palveluun ja heidän kokevan, että ymmärrämme heidän tarpeensa erinomaisesti. Tapio-konsernin asiakastyytyväisyysindeksi (CSI) on vahvistunut, ja täysin ja hyvin tyytyväisten osuus kaikista vastaajista on 72 %. Asiakasuskollisuus on erinomaisella tasolla: vastanneista asiakkaista 89 % ilmoittaa jatkavansa hankintoja Tapiosta tulevaisuudessa varmasti tai todennäköisesti.
Sitoutumisemme asiakaskokemuksen kehittämiseen näkyy tuloksissa, sillä valtaosa asiakkaistamme myös suosittelee Tapio-konsernin palveluja. Tapion saama suositteluindeksi eli NPS-arvo (+45) on erinomainen verrattuna Taloustutkimuksen NPS-tietopankkikannan erinomaisen tuloksen rajaan, +40.
Asiakkaamme kuvaavat Tapion asiantuntemusta laaja-alaiseksi, käytännönläheiseksi ja palveluhenkiseksi.
”Erittäin hyvä asiakaspalvelu ja kehittämismyönteisyys.” – ForestKIT-asiakas
”Asiakaspalvelu ja hommat toimivat, hommat hoidetaan maaliin sovitusti.” – siemenliiketoiminnan asiakas
”Erittäin hyvä asiakaspalvelu. Toimittavat sen, minkä lupaavat ja on nopeat toimitukset. Heiltä on myöskin saanut neuvontaa.” – Karttakeskuksen yritysasiakas
”Ajankohtaisia asioita. Saa tietoa metsänhoitoon liittyvistä asioista ja mahdollisista tulevista muutoksista.” – Metsälehden asiakas
Toiminnan vastuullisuutta arvostetaan
Asiakastutkimuksen mukaan asiakkaamme arvostavat toimintamme vastuullisuutta.
”Tunnettu, luotettava, vastuullinen, neutraali ”– konsultoinnin yritysasiakas
”Myönteinen imago ja luotettava yhteistyökumppani” – siemenliiketoiminnan asiakas
Lisäksi Tapion vastaajista 89 % arvioi Tapio-konsernin kyvyn tuottaa lisäarvoa metsäbiotalouteen metsäbiotalouteen vähintäänkin merkittäväksi.
”Haluan kiittää asiakastutkimukseen vastanneita asiakkaitamme. Asiakkaiden palaute on Tapiolle todella tärkeää ja se auttaa meitä tunnistamaan onnistumisia ja kehittämistarpeita esimerkiksi tuote- ja palveluvalikoimaan liittyen. Työmme ytimessä on maankäyttösektorin vastuullisuuden kehittäminen ja asiakkaidemme tukeminen oman toiminnan kehittämisessä. Erinomainen asiakastyytyväisyys on meille arvokas asia”, sanoo Tapio-konsernin toimitusjohtaja Anne Ilola.
Asiakastutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy Tapio-konsernin toimeksiannosta internet- ja puhelinhaastatteluina. Tutkimukseen vastasi marraskuun 2024 ja tammikuun 2025 välisenä aikana yhteensä 317 asiakasta. Jokavuotinen tutkimus on toteutettu vuodesta 2017 alkaen.
Tapio-konsernin asiakastyytyväisyystutkimus
- Asiakastutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy Tapio-konsernin toimeksiannosta internet- ja puhelinhaastatteluina.
- Tutkimukseen vastasi marraskuun 2024 ja tammikuun 2025 välisenä aikana yhteensä 317 asiakasta.
- Jokavuotinen tutkimus on toteutettu vuodesta 2017 alkaen.
Muut uusimmat uutiset ja tiedotteet

Uutiset 30.5.2025
Avoin tehtävä: Senior Advisor Tapion luontotiimiin
Haemme Tapion asiantuntijapalveluiden luontotiimiin kokenutta Senior Advisoria määräaikaiseen työsuhteeseen tarvittaessa työhön kutsuttavaksi tuntityöntekijäksi ajalle 1.7.2025 - 30.6.2026.

Näkökulmat 28.5.2025
Luontoarvomarkkina avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia
Luontoarvomarkkina perustuu ajatukselle luonnon monimuotoisuuden taloudellisesta arvosta, jonka markkinat voivat hinnoitella. Luontoarvoille muodostuva hinta toimii kannustimena luonnonsuojelulle, ennallistamiselle ja elinympäristöjen hoidolle. Lue Tapion kehittämispäällikkö Matti Maajärven näkökulma aiheesta.

Uutiset 28.5.2025
Avoin tehtävä: Kaksi kausityöntekijää siemenviljelmälle
Haemme Tapio Palvelut Oy:lle Pyhäjärven Komun siemenviljelmälle määräaikaiseen ja osa-aikaiseen työsuhteeseen kahta kausityöntekijää.