Asiakkaiden luottamus Tapio-konsernin palveluun on erinomaisella tasolla
10.3.2025
Asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan Tapio-konsernin asiakkaat arvostavat etenkin henkilöstön asiantuntemusta ja osaamista, tilaamisen ja sopimisen helppoutta sekä toiminnan vastuullisuutta.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä Tapio-konsernin tuottamiin palveluihin kartoitettiin jälleen Tapion asiakastyytyväisyystutkimuksessa viime marras- ja tammikuun välisenä aikana.
Tutkimus kertoo asiakkaidemme olevan tyytyväisiä palveluun ja heidän kokevan, että ymmärrämme heidän tarpeensa erinomaisesti. Tapio-konsernin asiakastyytyväisyysindeksi (CSI) on vahvistunut, ja täysin ja hyvin tyytyväisten osuus kaikista vastaajista on 72 %. Asiakasuskollisuus on erinomaisella tasolla: vastanneista asiakkaista 89 % ilmoittaa jatkavansa hankintoja Tapiosta tulevaisuudessa varmasti tai todennäköisesti.
Sitoutumisemme asiakaskokemuksen kehittämiseen näkyy tuloksissa, sillä valtaosa asiakkaistamme myös suosittelee Tapio-konsernin palveluja. Tapion saama suositteluindeksi eli NPS-arvo (+45) on erinomainen verrattuna Taloustutkimuksen NPS-tietopankkikannan erinomaisen tuloksen rajaan, +40.
Asiakkaamme kuvaavat Tapion asiantuntemusta laaja-alaiseksi, käytännönläheiseksi ja palveluhenkiseksi.
”Erittäin hyvä asiakaspalvelu ja kehittämismyönteisyys.” – ForestKIT-asiakas
”Asiakaspalvelu ja hommat toimivat, hommat hoidetaan maaliin sovitusti.” – siemenliiketoiminnan asiakas
”Erittäin hyvä asiakaspalvelu. Toimittavat sen, minkä lupaavat ja on nopeat toimitukset. Heiltä on myöskin saanut neuvontaa.” – Karttakeskuksen yritysasiakas
”Ajankohtaisia asioita. Saa tietoa metsänhoitoon liittyvistä asioista ja mahdollisista tulevista muutoksista.” – Metsälehden asiakas
Toiminnan vastuullisuutta arvostetaan
Asiakastutkimuksen mukaan asiakkaamme arvostavat toimintamme vastuullisuutta.
”Tunnettu, luotettava, vastuullinen, neutraali ”– konsultoinnin yritysasiakas
”Myönteinen imago ja luotettava yhteistyökumppani” – siemenliiketoiminnan asiakas
Lisäksi Tapion vastaajista 89 % arvioi Tapio-konsernin kyvyn tuottaa lisäarvoa metsäbiotalouteen metsäbiotalouteen vähintäänkin merkittäväksi.
”Haluan kiittää asiakastutkimukseen vastanneita asiakkaitamme. Asiakkaiden palaute on Tapiolle todella tärkeää ja se auttaa meitä tunnistamaan onnistumisia ja kehittämistarpeita esimerkiksi tuote- ja palveluvalikoimaan liittyen. Työmme ytimessä on maankäyttösektorin vastuullisuuden kehittäminen ja asiakkaidemme tukeminen oman toiminnan kehittämisessä. Erinomainen asiakastyytyväisyys on meille arvokas asia”, sanoo Tapio-konsernin toimitusjohtaja Anne Ilola.
Asiakastutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy Tapio-konsernin toimeksiannosta internet- ja puhelinhaastatteluina. Tutkimukseen vastasi marraskuun 2024 ja tammikuun 2025 välisenä aikana yhteensä 317 asiakasta. Jokavuotinen tutkimus on toteutettu vuodesta 2017 alkaen.
Tapio-konsernin asiakastyytyväisyystutkimus
- Asiakastutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy Tapio-konsernin toimeksiannosta internet- ja puhelinhaastatteluina.
- Tutkimukseen vastasi marraskuun 2024 ja tammikuun 2025 välisenä aikana yhteensä 317 asiakasta.
- Jokavuotinen tutkimus on toteutettu vuodesta 2017 alkaen.
Muut uusimmat uutiset ja tiedotteet
Tapahtumat 13.11.2025
Webinaari: Tunnista vesiensuojelun tarpeet ja ennallistamiskohteet suometsissä 10.12.2025
Tervetuloa Valtavirta-hankkeen webinaariin, jossa opit tunnistamaan vesiensuojelun tarpeita ja ennallistamiskohteita suometsissä!
Tapahtumat 12.11.2025
Metsänhoidon suositusten ajankohtaiswebinaari: Metsien kasvun ja elinvoimaisuuden vahvistaminen metsänhoidon keinoin 16.12.2025
Päivitä tietosi metsien kasvun ja elinvoimaisuuden vahvistamisesta. Metsänhoidon suositusten ajankohtaiswebinaari tarjoaa tiiviin katsauksen keinoihin, joilla tuetaan talousmetsien kasvua, terveyttä ja hiilensidontaa.
Uutiset 12.11.2025
Metsänhoidon suosituksia viedään käytäntöön ja palvelun käyttäjäystävällisyyttä parannetaan 2025–2027
Metsänhoidon suosituksia on päivitetty viime vuosina merkittävästi, jotta suomalaisessa metsänhoidossa voidaan huomioida ilmastokestävyys aiempaa paremmin. Nyt käynnistyvä Tapio Oy:n koordinoima hankepaketti vie keinovalikoimaa ja parhaita käytäntöjä osaksi metsänhoidon arkea koulutuksen ja viestinnän avulla.
