Miten pienten lasten kanssa pärjää vaelluksilla? Susanna Ylisen positiivinen retkeilykirja kannustaa lapsiperheretkeilyyn

20.5.2024

Luulitko, että lasten saamisen myötä reppureissut ja pitkät vaellukset ovat taakse jäänyttä elämää? Päinvastoin! Vauvat ja lapset ovat mitä mainiointa retkeilyseuraa, joiden kanssa onnistuvat niin rattoisat päiväretket, vaellukset, hiihtovaellukset kuin pitkät pyöräretketkin!

Susanna Ylinen vaeltamassa pieni lapsi kantorepussa
Kuva: Susanna Ylinen

Susanna Ylinen on Suomen tunnetuin lasten kanssa vaeltava vanhempi. Hän on tullut tunnetuksi perheretkistään ja kaikkina vuodenaikoina tekemistään pitkistä vauvavaelluksista.

Tapio Karttakeskuksen julkaisemassa kirjassa käsitellään erilaiset retket, vuodenajat, eri-ikäiset lapset, retkille valmistautuminen, varusteet, turvallisuus, hygienia sekä ruoka ja juoma retkillä. Lukuisat retkipäiväkirjat kertovat seikkailunmakuisesta elämästä, onnistumisista ja toisinaan myös vastoinkäymisistä.

Susannakaan ei ole aina ollut retkeilijä. Yritysten ja kokeilujen kautta perheen päiväretket ovat laajentuneet pitkiksi seikkailuiksi niin kävellen, hiihtäen, pyöräillen kuin soutaenkin. ”Minun supervoimani on rohkeus yrittää ja uskallus myös kääntyä tarvittaessa takaisin”, Susanna kertoo.

Opas murtaa ennakkoluuloja lapsiperhe-elosta. Kirja kertoo unelmien toteuttamisesta ja uskalluksesta elää oman perheen näköistä elämää. Susannan elämästä riemuitseva, positiivinen ja kannustava asenne säteilee lukijoihin ja tuo rohkeutta ja uskoa omaan onnistumiseen.

Tuotetiedot

Lapsiperheen retkiopas - Päiväretkistä pitkiin vaelluksiin Susanna Ylinen

Lapsiperheen retkiopas

• kovakantinen kirja 192 s., 17 x 23 cm
  • ISBN 978-952-266-817-2
  • suositushinta 34 €

Kansikuvan voi ladata Karttakeskuksen kuvapankista.

Tutustu kirjaan Karttakaupassa.

Lisätietoja ja arvostelukappaleet